blog.petrloukota.cz

Blog o cestování po Evropě i USA

Petr Loukota
Ahoj, vítejte na mém blogu o cestování.
Najdete zde články, ve kterých snad naleznete inspiraci nebo zavzpomínáte na své vlastní cesty.
9. 6. 2015 cestování 3 minuty čtení

Do Washington, D.C. jsme se vydali z Filadelfie a čekal nás jeden odpočinkový den. Z motelu kousek od filadelfského letiště jsme přijeli na předměstí Washingtonu krátce po obědě a jako většina Američanů se nadlábli v místním McDonaldu. I když už jsme měli domluvené ubytování, nelíbila se nám jak čtvrť plná kriminálních ksichtů (nekecám), tak i špatná dostupnost metra. Podle navigace jsme tedy jeli k dalšímu Super 8 motelu, který byl vzdálený asi 8km od centra Washingtonu s metrem prakticky za rohem. Tam jsme se ubytovali na dvě noci, za asi 100 dolarů za pokoj za noc.

Capitol, Muzeum letectví a kosmonautiky, Bílý dům

Druhý den hned po ránu jsme se podle mapky z recepce vydali k nejbližší stanici metra, byla asi 15 minut chůze. Přitom jsme trochu bloudili a jakýsi mnich nám odmítl poradit, pokud se nezapíšeme do jeho církve, nebo tak něco. Někteří lidi jsou fakt divní. Po vstupu do stanice na nás čekali obrovské automaty na nákup jízdenek, naštěstí byl všude personál ve vestách, který nám lístky ochotně zakoupil. Měli jsme myslím denní jízdenky, protože druhý den ráno jsme kupovali další. Pak už jsme jen prošli přes turnikety a bylo.

Metro ve Washingtonu je krásné – čisté, ponuré, kouzelné. Úplně jiné než v New Yorku, Vídni, Oslu. Jeli jsme z konečně stanice červené linky a vystoupili ve stanici Gallery Place s tím, že k National Mall už to bude kousek. Nebylo, šli jsme asi 20 minut, ale byla to fajn procházka po hlavním městě Spojených států. Cestou jsem zastavil nějakou paní, jestli by nám poradila, kudy dál, a ejhle, ona to byla Češka. :)

Zanedlouho jsme se ocitli na kraji slavného Mall a poprvé se nám naskytl pohled na to, kvůli čemu jsme přijeli – napravo se tyčil Washington Monument, nalevo mohutná budova Capitol. Bylo opět krásné slunečné počasí, takže jsme fotili jak o život. Mall jsme samozřejmě chtěli postupně celý obejít a jako asi každého nás překvapilo, jak je ten prostor OBROVSKÝ.

Nejprve jsme se vydali k budově Capitol, kde je krásné jezírko jako stvořené pro fotky, po vystoupání schodů máte pak nádherný výhled na Washington Monument a část onoho otevřeného prostranství, zdaleka však ne celé. Po něm jsme pak pokračovali jižní stranou a navštívili Národní muzeum letectví a kosmonautiky, kde si můžete sáhnout na kámen z Měsíce nebo si třeba sednout do kokpitu Boeingu. Návštěvu tohoto muzea vám určitě doporučuji.

Zanedlouho už jsme stáli u Washington Monument, který se v té době bohužel opravoval, a bylo na něm lešení. Od něj se nám naskytl pohled na sídlo amerického prezidenta, a tak byl náš další cíl jasný. Bílý dům byl pro nás další velký zážitek. Kromě toho, že poblíž najdete Zero Milestone, od kterého se počítá vzdálenost silnic v USA, u něj permanentně stojí poměrně velká, neustále se obměňující skupina turistů a taky několik policistů. My jsme měli to štěstí, že jsme se stihli vyfotit, než byl prostor v okruhu asi 1km uzavřen. Obama šel asi na zahradu venčit psa. :)

Lincoln, Roosevelt a Thomas Jefferson Memorial

Toho dne už jsme měli nachozeno celkem dost a taky se nám vybil foťák, takže jsme se přes stanici Metro Center pomalu vrátili k hotelu. Druhý den jsme pak začínali právě zde. Kolem deváté ráno jsme se znovu ocitli u Bílého domu a prohlédli si ho i za dopoledního slunce, odtud jsme pak pokračovali k Washington Monument a doprava. Zde na nás nejprve čekal elegantní National World War 2 Memorial a hned poté Lincoln Memorial. I od něj je přes jezírko krásný výhled na Washington Monument, který je ostatně viditelný ze všech stran – nebo alespoň z těch, kterými jsme procházeli dále. Šli jsme nejprve k honosnému Martin Luther King, Jr. Memorial, odtud pokračovali k Franklin Delano Roosevelt Memorial a takhle obešli celou „zátoku“ až k Thomas Jefferson Memorial. Toto kolečko vám ve Washingtonu určitě doporučuji. Je to procházka, při které dokonale nasajete atmosféru města.

Zde naše poznávání Washingtonu skončilo a my se vydali druhou stranou zpět k Mall a dalším, nám již dobře známým místům. Celkem jsme po Washingtonu chodili den a půl a za tu dobu si perfektně užili centrum i trochu předměstí. Ještě téhož odpoledne jsme se pak vrátili k Super 8, kde jsme měli zaparkované auto, a ihned pokračovali v naší cestě po USA. Nadcházející noc už jsme strávili poblíž Pittsburghu, ale o tom zase až někdy příště.