Všechno. Především to, že vůbec nejde o copywriting, protože ten se za takovou cenu dělat nedá. Cílem copywritingu je vytvořit na dané téma texty, které přilákají zákazníky, zajistí vám první příčky ve vyhledávačích, vydělají vám peníze. A to za 60Kč / NS udělat nelze.
„Lze. Denně nám píší desítky copywriterů, kteří jsou za tuto cenu ochotni psát.“
Nelze. Nepíší vám copywriteři, kteří jsou za tuto cenu ochotni vytvořit „texty, které vám vydělají peníze“. Píší vám studenti a brigádníci, kteří jsou za tuto cenu ochotni napsat „texty“. Nic víc.
„To říkáte vy. My jsme s kvalitou textů spokojeni.“
Kvalitní texty vyžadují čas. Je zapotřebí se seznámit s produktem či společností, pro kterou jsou texty vytvářeny, a nastudovat problematiku, které se texty týkají. Texty je třeba cílit na konkrétní skupiny čtenářů, je třeba do nich zakomponovat klíčová slova a dodržovat zásady SEO, aby se líbily vyhledávačům. A další.
Uvedu dva příklady, jak vznikají kvalitní texty u VašeTexty.cz.
Příklad 1: Ozvala se nám společnost Daimond s.r.o. s požadavkem napsat texty na téma vzduchotechnika a chlazení na jejich web. Po dohodě podmínek spolupráce jsme se pustili do práce. Ta začala seznámením se společností a danou problematikou. Při něm nevznikla ani čárka, ovšem pro napsání kvalitních textů je takové seznámení naprosto nezbytné. Následovalo vyhledání odborných zdrojů (včetně zdrojů v cizích jazycích) a prozkoumání, co a jak nabízí konkurence. Teprve poté jsme začali psát. Po vyhotovení textů, zapracování připomínek a schválení textů jsme je umístili na web společnosti, pomocí klíčových slov provázali jednotlivé sekce a podsekce a vše připravili na spuštění PPC kampaně. A výsledek? Texty, se kterými jsme spokojeni my i společnost Daimond, texty, které žádná jiná společnost na českém internetu nemá. A to se za 60Kč / NS udělat nedá.
Příklad 2: Knihkupectví Beletrie.eu se na nás obrátilo s prosbou o napsání textu o délce půl NS, který by bylo možné po následné grafické úpravě otisknout v časopise Moje peníze jako reklamu. Časopis vyšel v nákladu přes 200 000 výtisků. Psali jsme tedy text, který vyžadoval hodiny přemýšlení a hodiny práce. Text, ve kterém každé slovo muselo mít svůj význam. A to se za 60Kč / NS dělat nedá.
A tak bych mohl pokračovat. Psali jsme texty na titulní strany e-shopů, překládali jsme texty pro projekt Shopingo.com s mezinárodními ambicemi a tak dále. Zkrátka máme zkušenosti. Lidé, kteří pro VašeTexty.cz pracují, se v oblasti copywritingu pohybují několik let, a pokud překládají, mají státnice z jazyků, které překládají. Tomu odpovídá kvalita práce. A kvalitě práce odpovídá cena. U nás neplatíte šéfa, který sbírá zakázky a rozdává úkoly, jako je tomu jinde. U nás platíte lidi, kteří na textech pro vás pracují a dávají jim to nejlepší, co se za ty roky v oblasti copywritingu naučili.
Je to pro vás dostatečný důkaz, že texty za 60Kč / NS nemohou být kvalitní?
„Jenže my si platit více nemůžeme dovolit.“
A vyhodit 60Kč / NS si dovolit můžete? Texty za tuto cenu vám kromě toho, že budete mít „texty“, nic víc nepřinesou. Texty jsou pro vás mimo grafické úpravy vašich prezentací tím nejdůležitějším. Reprezentují vás. Bez kvalitních textů vaše společnost poroste pomalu. A pak stejně zjistíte, že potřebujete kvalitní texty. Tak proč si je neobjednat rovnou?
Chytrý zákazník: „Máte pravdu. Divím se, že nám to nedošlo dříve. Kde si kvalitní texty můžeme objednat?“
V pořádku, rád jsem vás navedl správným směrem. Jednoduše nám zašlete nezávaznou objednávku, napište nám vaše požadavky a my vás budeme kontaktovat.
Méně chytrý zákazník: „Stále trvám na tom, že texty za vyšší cenu nepotřebujeme.“
V pořádku. Pouze vás tedy poprosím, abyste do budoucna raději hledali „studenta či brigádníka“. Spojením „copywriter“ a „60Kč / NS“ dáváte najevo, že buď nevíte, co copywriting obnáší, nebo to víte, a této práce si nevážíte. Tak či tak je to urážející. Děkuji.