blog.petrloukota.cz

Blog o cestování po Evropě i USA

Petr Loukota
Ahoj, vítejte na mém blogu o cestování.
Najdete zde články, ve kterých snad naleznete inspiraci nebo zavzpomínáte na své vlastní cesty.
10. 6. 2016 cestování 3 minuty čtení

Miluji cestování. A ze všeho nejradši cestuji bez zbytečných zavazadel. Proto jsem si v polovině května vzal jen pas a platební kartu a vyrazil do nedalekého Krakova, kterému se přezdívá nejkrásnější město Polska.

Z Brna autobusem za 5 hodin

Cestu jsem si rozmyslel asi 14 dní předem. Po týdnu jsem konečně koupil jízdenku a zarezervoval ubytování. Tentokrát jsem nevyužil oblíbený Student Agency, ale jakousi společnost, co jezdí do Krakova přímo z Brna za 5 hodin. Hned na nádraží to bylo poměrně zajímavé – při rezervaci vypadal bus plně, ale nakonec nás jelo asi pět. Řidič mluvil polsky (asi), takže jsem mu nerozuměl ani slovo. Jen jsem pochopil, že si mám nastoupit.

Cesta tam se obešla bez komplikací. Mnohem lepší to bylo na cestě zpátky. Měli jsme jet ve 23:30 z autobusového nádraží. Když jsme tam ale přišli, žádný bus do Prahy nikde napsaný nebyl. Jak se půl dvanáctá přiblížila, objevily se dvě Číňanky/Japonky a ještě asi dva lidi, co měli stejný lístek jako my. Tak jsme společně čekali v hale, co byla naštěstí otevřená. Hodinu. Dvě. Tři. Teprve o půl třetí ráno přijel nějaký autobus, řidič na náš lístek řekl (asi) rusky „Da, da“ a jelo se. Zlatý Student Agency.

Ubytování v centru se snídaní za 1800 Kč za pokoj

V Krakově se dá v pohodě ubytovat v centru, ceny tam nejsou vysoké. My jsme bydleli v Rembrandt Aparthotel, který je hned za rohem od hlavního náměstí. To bylo příjemné, protože po večerní procházce městem jsme to neměli daleko. Pokoje jsou tam pěkné, snídani dostanete ve vedlejší restauraci, personál byl také příjemný. A za to vše každý z dvojice zaplatí jen cca 900 Kč.

Když jsem do Krakova přijel, zavolal jsem kamarádovi a řekl mu, že se sejdeme na hlavním náměstí u té největší věci, která tam je – ano, ani jsem nevěděl, jak to tam vypadá. Tuhle část výletu jsem si hodně užil, protože po vystoupení z busu jsem se chvíli motal s GPSkou v ruce a teprve poté se připojil k davu turistů směřujícímu na hlavní náměstí. Ty chvíle, kdy přijedete do cizího města a nevíte, kudy kam, mám moc rád.

Hned mě docela překvapilo, jak to v Krakově žije. Je tam spousta turistů a soudě podle slečny, která mě zastavila, i spousta dalšího vyžití:

Ona: „Hi, may I have your attention for a moment?“
Já: „Sure.“
Ona: I’d like to invite you to a strip club.“

Město si projdete za jeden den

Samozřejmě záleží, co všechno chcete vidět. Nás zajímalo noční hlavní náměstí, na kterém se nachází především Sukiennice (historická tržnice), Radniční věžkostel sv. Marie (u kterého jsme měli s kámošem sraz, je opravdu tou největší věcí na náměstí) a dále osvětlený hrad Wawel. I když první večer nám pršelo, ten následující už vyšel.

Druhý den dopoledne jsme se vydali putovat městem znovu a kromě prohlídky nádvoří hradu Wawel, které je v noci zavřené, a výše uvedených památek jsme přidali také severněji umístěnou Floriánskou bránu a naopak jižněji položenou židovskou čtvrť. Tu, pokud nebudete stíhat, můžete podle mě klidně vynechat. Na hlavním náměstí si naopak nezapomeňte dát preclík, který prodávají na každém rohu.

Pokud jste v Krakově nebyli, doporučuji ho jako tip na příjemný víkend – jeden den tam a druhý zpět.